نحوه محاسبه نمره آیلتس ؟ آیلتس از 0️⃣ تا 9️⃣ (IELTS Band score)
در آزمون آیلتس به هر کدام از مهارت های 4گانه به صورت جداگانه نمره داده میشود بعد نمره آیلتس(IELTS Band Score) از میانگین مجموع این نمره ها به دست می آید
نمره آیلتس دو مهارت Reading و Listening
بخش Reading و Listening هر کدوم 40 تا سؤال دارند که هر سؤال یک نمره ی خام دارد. نمره آیلتس شما از پاسخ های درست به دست می آید . پاسخ غلط نمره منفی ندارد .
جدول محاسبه ی نمره ها با توجه به پاسخ های درست
IELTS Listening Score
Band score |
Correct Answers |
9 |
40 |
8.5 |
38-39 |
8 |
35-37 |
7.5 |
33-34 |
7 |
30-32 |
6.5 |
27-29 |
6 |
23-26 |
5.5 |
20-22 |
5 |
16-19 |
4.5 |
14-15 |
4 |
12-13 |
IELTS Reading score-General
Band score |
Correct Answer |
9 |
40 |
8.5 |
39 |
8 |
37-38 |
7.5 |
36 |
7 |
34-35 |
6.5 |
32-33 |
6 |
30-31 |
5.5 |
27-29 |
5 |
23-26 |
4.5 |
19-22 |
4 |
15-18 |
3.5 |
12-14 |
3 |
9-11 |
2.5 |
6-8 |
IELTS Reading score-Academic
Band score |
Correct Answer |
9 |
39-40 |
8.5 |
37-38 |
8 |
35-36 |
7.5 |
33-34 |
7 |
30-32 |
6.5 |
27-29 |
6 |
23-26 |
5.5 |
19-22 |
5 |
15-18 |
4.5 |
13-14 |
4 |
10-12 |
3.5 |
8-9 |
3 |
6-7 |
2.5 |
4-5 |
نمره های به دست آمده در مهارت های چهار گانه جداگانه محاسبه می شود.بعد مجموع آنها را به دست می آورند و از حاصل میانگین می گیرند.در واقع هر کدام از مهارت های چهارگانه یک قسمت از 4 قسمت کل نمره ی نهایی آیلتس می باشد.
گرد کردن نمره آیلتس
نمره ی آیلتس به نیم نمره گرد می شود. یعنی اگر نمره ی میانگین شما دارای اعشار 0.1 تا 0.24 باشد به سمت عدد پایین گرد میشه و اگر 0.25 تا 0.74 باشه به سمت 0.5 رند میشه و اگر از 0.75 به بالا باشه به سمت عدد بالا گرد میشه. مثلاٌ نمره ی میانگین 5.87 به 6 گرد می شود.و نمره ی میانگین 6.875 به 7 گرد می شود.
مثال های بیشتر :
Example 1 : listening : 5.5 , reading : 6 , writing : 6.5 , speaking : 5
Overall : (5.5 + 6 + 6.5 + 5 ) / 4 = 5.75 , Band Score = 6
Example 1 : listening : 5 , reading 6 , writing : 5.5 , speaking : 6
Overall : ( 5+6+5.5+6) /4 =5.625 , Band Score = 5.5
نمره | توضیح سطح |
0 | هیچ اطلاعات قابل ارزیابی ندارد . |
1 | در اصل هیچ توانایی برای استفاده از زبان بیش از چند کلمه مجرد ندارد. |
2 | امکان ارتباط واقعی وجود ندارد مگر برای اطلاعات بسیار ابتدایی با استفاده از واژگان مجرد یا قالبهای کوتاه در موقعیتهای آشنا و برای برطرف کردن نیازهای ابتدایی و فوری. مشکلات زیادی در فهم انگلیسی گفتاری ونوشتاری دارد. |
3 | فقط میتواند مفهوم کلی را در موقعیتهای خیلی آشنا درک و منتقل کند. توقفهای مکرر در هنگام ارتباط مشاهده میشود . |
4 | قابلیتهای ابتدایی محدود است به موقعیتهای آشنا. مشکلات مکرر در فهم و بیان منظور دارد. توانایی استفاده از زبان پیچیده را ندارد . |
5 | دارای مهارت نسبی زبان با قابلیت درک عمومی معنا در بیشتر موقعیت ها می باشد . گرچه احتمال اشتباهات بسیار وجود دارد . باید توانایی ایجاد ارتباطات اولیه در حوزه ی تخصصی خود را داشته باشد. |
6 | علیرغم بعضی بیدقتیها، عدم تناسبها، و نافهمیها، در کل دارای مهارت مؤثر زبانی است. قادر به استفاده و فهم زبان نسبتاً پیچیده به ویژه در موقعیتهای آشنا میباشد. |
7 | مهارت کاملاً کاربردی زبان را داراست، گرچه با اشتباهات هرازگاهی در دقت، تناسب، و درک زبان همراه است. در کل توانایی آن را دارد که از پس زبان پیچیده برآید و استدلالهای جزئی نگر را درک کند. |
8 | مهارت کاملاً کاربردی زبان را داراست و تنها هرازگاهی اشتباهاتی از نظر دقت و تناسب کاربرد مرتکب میشود. ممکن است در موقعیتهای ناآشنا فهم کامل زبان صورت نگیرد. از پس مباحث پیچیده و مشروح به خوبی برمیآید. |
9 | مهارت کاملاً کاربردی زبان را داراست: دقیق، صحیح، روان همراه با فهم کامل. |