درس های آنلاین زبان فرانسه

رزرو کردن هتل به زبان فرانسوی + مکالمه و دانش رزرو هتلها🏩

رزرو کردن هتل

احتمال اینکه بخواهید به کشور فرانسه زبان بروید و اتاقی در هتلی رزرو کنید برایتان پیش می آید. یا اینکه بخواهید از نرخ اتاق ها مطلع باشید و آنها را باهم مقایسه کنید و سوالات متعددی از متصدی پذیرش بپرسید , در این مقاله با نحوه پرسش و سوالات متداول برای رزرو هتل یا اتاق به شما آموزش میدهیم.
در ابتدا به مکالمه توجه کنید

Réserver une chambre

montagne

 

.  Bonjour , mademoiselle. Je voudrais réserver une chambre pour la deuxième semaine de juillet en montagne près de Chamonix-

?  Oui, pour combien de personnes-

.Pour quatre-

.J’ai une chambre à 1500 euros-

? Nous sommes quatre adultes, est_ce que vous avez une grande chambre ou un studio-

. Je suis désolée je n’en ai pas-

               Attendez, je suis en train de regarder sur l’ordinateur, je vais peut-être trouver quelque chose….ah…voilà, pour la-

deuxième semaine de juillet, j’ai un studio qui vous plaira, il y a deux chambres avec un grand lit, un salon, une cuisine et une salle de       bains avec douche

?Ça vous intéresse

?  quel est le prix-

  3000 euros-

  .D’accord, je le réserve-

 . Très bien. Votre nom s’il vous plaît-

.Martine, Jacques-

.Il faut confirmer votre réservation par écrit-

.Il me faut aussi un compte de 1000euros, par chèque-

-چند عبارت مربوط به رزرو هتل

 

می‌خواستم یک اتاق دونفره رزرو کنم. Je voudrais réserver une chambre double.
می‌توانم ابتدا اتاق را ببینم؟ ?Je peux voir la chambre d’abord
می‌خواستم یک اتاق برای … نفر رزرو کنم. Je voudrais réserver une chambre pour .. personnes
آیا صبحانه را شامل می‌شود؟ ?le petit-déjeuner est inclus
می‌خواستم اتاقی با یک تخت اضافه رزرو کنم. Je voudrais réserver une chambre avec un lit              supplémentaire.
آیا ورود حیوانات مجاز است؟ ?Les animaux sont-ils autorisés
من می‌خواستم اتاقی با بالکن رزرو کنم. Je voudrais réserver une chambre avec un balcon.
آیا گاوصندوق [صندوق امانات] دارید؟ ?Avez-vous un coffre-fort

مراحل و نکته هایی درمورد رزرو هتل

-با هتل خود آشنا شوید

خوشبختانه رزرو آنلاین هتل این امکان را برای مشتریان فراهم کرده که پیش از رسیدن به مقصد با هتل خود آشنا شوید. بنابراین قبل از رزرو هتل و قطعی کردن انتخاب خود، امکانات آن از قبیل اتاق ها به همراه تصاویر، موقعیت مکانی، خدمات و غیره را مشاهده کنید.. اگر به اینترنت دسترسی ندارید، می توانید با هتل تماس برقرار کرده و سئوال هایی در مورد موقعیت هتل، فاصله آن با رستوران های اطراف، آرام یا شلوغ بودن و غیره بپرسید.

-در مورد قوانین کنسلی هتل اطلاعات کسب کنید:

گاهی اوقات حوادث غیر مترقبه اتفاق می افتد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که با قوانین کنسلی هتل خود و هزینه آن مشکلی نداشته باشید. به علاوه برخی هتل ها فقط امکانات اولیه دارند و ممکن است مجبور باشید حتی آب آشامیدنی هم با خود بیاورید؛ پس کاملا آماده باشید.

قبل از رسیدن به مقصد، رزرو خود را قطعی کنید:

قطعی کردن رزرو هتل پیش از رسیدن به مقصد یک کار عاقلانه است و البته ازمزیت های رزرو آنلاین هتل به شمار می رود.
• اگر درخواست خاصی داشته اید؛ مثلا اتاق کانکت، اتاقی که استعمال سیگار در آن ممنوع باشد یا حتی یک اتاق آرام و بی سروصدا؛ حتما پذیرش را در جریان آن بگذارید،
• قطعی کردن رزرو پیش از رسیدن به هتل باعث می شود حتی هتل ها هم کمتر دچار اشتباه و سردرگمی شوند.

-زمان پذیرش هتل خود را بدانید:

همانطور که می دانید تقریبا بیشتر هتل ها و به ویژه هتل های کوچک تر، زمان پذیرش مشخصی دارند.
اگر بین زمان رسیدن شما و زمان پذیرش هتل، وقت آزاد زیادی وجود دارد؛ با هتل خود تماس برقرار کرده و خیلی مؤدبانه از آنها درخواست کنید تا پذیرش شما را زودتر انجام داده یا حداقل چمدان های شما را قبول کنند. در اینصورت می توانید به گشت و گذار در اطراف بپردازید.

-لیستی از امکانات هتل به همراه داشته باشید:

 فراموش نکنید که موقعیت مکانی هتل، زمان صبحانه، دسترسی به اینترنت و پسوردها، لابی هتل، کافه، رستوران، سالن بدنسازی را یادداشت کنید تا با خیال آسوده تری در هتل بمانید.

-کلیدهای اتاق خود را بگیرید:

امروزه بسیاری از کلیدهای اتاق ها الکترونیکی هستند، اما برخی از هتل ها هنوز از همان کلیدهای قدیمی استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید که اگر تنها یک کلید از اتاق شما وجود داشته باشد؛ چاره ای جز این نیست که کلید خود را در پذیرش قرار دهید.

-اتاق خود را چک کنید:

 قبل از اینکه چمدان های خود را باز کنید و راحت باشید، اتاقتان را چک کنید و مطمئن شوید که همه چیز همانطور است که باید باشد. از تمیز بودن تخت ها و سالم بودن وسایل اطمینان حاصل کنید.
• تمیزی اتاق و سرویس های بهداشتی و امکانات آن اهمیت زیادی دارد،
• کمدها را بررسی کنید تا از وجود پتو و بالش های اضافه مطمئن شوید،
• اگر از موقعیت اتاق خود یا آرامش آن راضی نیستید، مؤدبانه از کارکنان هتل درخواست کنید تا اتاق شما را عوض کنند. بیشتر هتل ها در صورت امکان این کار را می کنند، اما اگر نمی توانند یک اتاق مشابه در اختیارتان قرار دهند؛ از آنها بخواهید یک اتاق بهتر یا اتاقی با نمای خوب برای شما در نظر بگیرند.

-اگر دوست داشتید، انعام دهید:

اگر قرار است باربر چمدان های شما را تا دم در اتاقتان حمل کند، شاید بد نباشد به او انعام دهید. البته این موضوع بیشتر برای سفرهای داخلی به کار می آید. گاهی اوقات باربرها بدون دردسر و با استفاده از چرخ و آسانسور چمدان را به مقصد می رسانند؛ اما گاهی هم باید از پله ها استفاده کنند. پس با توجه به این موضوع، انعام دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا