آموزش نوشتن رایتینگ تسک 1 ایلتس
در اینجا کامل با نحوه نوشتن writing task 1 اشنا میشید !
در این قسمت می خواهیم با شما درباره ی اصول نوشتن در آزمون آیلتس صحبت کنیم. همانطور که میدانید بخش نوشتنی یا Writing آیلتس شامل دو قسمت task1 و task2 می باشد که نمره ی آن بصورت یک سوم برای تسک 1 و دو سوم برای تسک 2 تقسیم می شود. از آنجایی که مصحح ابتدا پاسخ قسمت اول شما را می خواند بسیار مهم است که بتوانید نظر مثبت او را از ابتدا جلب کنید و همینطور یک سوم نمره را کاملا کسب کنید.
ما در اینجا سعی خواهیم کرد تا تکنیک های نوشتن را در آیلتس بصورت پله به پله به شما آموزش دهیم.
آشنایی با رایتینگ آیلتس آکادمیک task1
در قسمت اول بخش نوشتاری آیلتس آکادمیک شما با یک یا چند جدول یا نمودار مواجه می شوید و از شما خواسته می شود تا آن را بطور کامل در مدت 20 دقیقه و حداقل 150 کلمه توصیف بنمایید تا مصحح با استفاده از توصیف شما بتواند کاملا وقاع نمودار را درک کند.
نحوه نوشتن رایتینگ تسک 1 آکادمیک
برای نوشتن یک رایتینگ خوب باید بتوانید با استفاده از تکنیک power که قبلا درمورد آن صحبت شد و در نظر گرفتن معیارهای نمره دهی متنی در سطح آکادمیک بنویسید. باید با انواع نمودار و چارت آشنایی داشته باشید و لغات موثر آن را بصورت طبقه بندی در خاطر داشته باشید.
انواع چارت های رایتینگ ایلتس و نام انگلیسی شان
نمونه ی رایتینگ تسک 1مدل Pie Chart و Bar Graph
The bar chart and pie charts illustrate the percentage of people in Glasgow having three levels of education (university, school and those with no qualifications) in 2010.Information is divided into five age groups in the bar chart and by gender in the pie chart.
Overall, the majority of people with university education were in younger age groups, while in the oldest age group most people did not have any qualifications. The proportions of men and women were similar and showed little different between the levels of education.
The percentage of people with university education was up to 76% in the younger three age groups compared to only 50% in those ages 50 to 75 and just 25% in those over 75. This trend was reversed in those with no qualifications (9% in younger people rising to 72% in the oldest age group. The figure for those with school education was relatively constant at around 20% but was as low as 3% in the over 75’s.
The proportion of men and women in each level of education was around one third with only a slightly difference of 3% in university graduates as well as those who didn’t have educational qualifications.